| Les LPD-17 San antonio | |
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 13:52 | |
| Il s'agit du MV22 Osprey, projet chaotique mais qui à déboucher sur les commandes en serie. Je ne sais pas où ça en ait exactement mais les premiers appareils devraient être prochainement deployés en Irak où là on va savoir ce qu'ils ont dans le ventre http://www.naval-technology.com/projects/V22_osprey/ _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 13:53 | |
| C'est decidé la marine slavienne va acquerir 2 à 4 San Antonio en plus de ces Rotterdam, j'adoooore ces navires _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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Invité Invité
| Sujet: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 14:11 | |
| c'est vrai qu'estètiquement il sont jolis et leur capacité sont:thumleft: donc que du bohneur (j'en veut un à noël ) |
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Invité Invité
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 15:17 | |
| Salut En plus des Osprey, ils emporteront des LCAC = Des photos plus récentes (février 2007 et fin 2006) des Osprey des marines = Et aussi les nouveaux EFV (remplacant des AAVP-7) en cours de dvt et dont les livraisons devraient commencées en 2008/2009 Version commandement = [img] EFV en mer = |
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 16:11 | |
| Quelqu'un sait quand les Osprey seront deployés en Irak ? _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 16:13 | |
| Salut Normalement prévu dans le courant de l'année, cet été je crois |
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 16:14 | |
| _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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JollyRogers Enseigne de vaisseau 1ère classe
Nombre de messages : 2361 Age : 54 Ville : Courcelles, Hainaut , Belgique Emploi : Tech en Informatique Date d'inscription : 22/11/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 18:40 | |
| Les premieres unites de Marines devraient les utilisés de cette annèe normalement On va enfin savoir si les convertibles vallent quelques choses:lol!: _________________ |
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 09 Mar 2007, 22:13 | |
| En tout cas, l'USMC connait une remarquable modernisation : Osprey, CH53K, AH1Z et UH1Z (ou comment faire du neuf avec du vieux), EFV et nouveaux navires amphibies impressionant _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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JollyRogers Enseigne de vaisseau 1ère classe
Nombre de messages : 2361 Age : 54 Ville : Courcelles, Hainaut , Belgique Emploi : Tech en Informatique Date d'inscription : 22/11/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Sam 10 Mar 2007, 03:27 | |
| CH53K , pas encore là hein ... _________________ |
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Sam 10 Mar 2007, 09:38 | |
| Salut - Citation :
- En tout cas, l'USMC connait une remarquable modernisation : Osprey, CH53K, AH1Z et UH1Z (ou comment faire du neuf avec du vieux), EFV et nouveaux navires amphibies impressionant
Aussi nouvel obusier tracté "light" M-777 de 155 mm avec son nouveau 4x4 lui aussi "light" pour le tracter Cet 2 équipement peuvent etre élingués sou Stallion ou Osprey Nouveau véhicule protégé contre les mines MRAP Lance roquette multiple de 227mm HIMARS Nouveau système de défense anti-aérienne CLAWS (Hummer et missiles AMRAAM) Véhicules de reco hybrides Shadow RST-V (il peut etre embarqué dans un Opsrey) - Toujours en dvt |
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Sam 10 Mar 2007, 11:36 | |
| C'est vrai que j'avais oublié ça mais quand même c'est pas mal. Quand au CH53K s'est pas encore fait disons que je vois mal une armée qui doit se lancer dans de nombreuses OPEX sacrifier un programme stratégique pour un corps d'élite et par la même occasion faire de substansielles economies car l'entretien des CH53E devient ruineux tant c'est un appareil complexe. De plus, contrairement au CH53E, le CH53K pourra transporter une palette standard ce qui evitera de reconditionner les chargements ce qui fera gagner du temps et de l'argent _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Sam 10 Mar 2007, 13:35 | |
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clausewitz Amiral
Nombre de messages : 13087 Age : 40 Ville : Nantes Emploi : Agent de sécurité Date d'inscription : 22/12/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Sam 10 Mar 2007, 13:55 | |
| C'est quand même impressionant de voir un appareil dont les premiers exemplaires ont servit au Vietnam !!!!!!!!!! _________________ "Nul officier de marine n'abdique l'honneur d'être une cible (François Athanase Charette de la Contrie alias "Le roi de la Vendée")
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Sam 10 Mar 2007, 16:00 | |
| c'est vrai que le san antonio est plus esthétique que le BPC |
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Mar 20 Mar 2007, 21:26 | |
| Salut Le nouveau EFV serait "suspendu" voir annulé aprés que les marines aient dépensé 1.7 millairds de dolards dans sons développement suite à des pb technique et des couts qui s'envollent.... |
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Dim 01 Juil 2007, 20:38 | |
| Salut "petits" pb avec les san antonio = - Citation :
- Navy ship $840 million over budget and still unfinished
The Navy accepted the San Antonio in July 2005. When it reached the fleet, Navy inspectors found "poor construction and craftsmanship standards," according to an earlier report. U.S. NAVY
THE HIGHLY TOUTED nerve center of the new, $1.8 billion amphibious ship San Antonio is fraught with computer hardware crashes that could cripple operations.
The ship lacks basic safety equipment, such as hand rails and reliable guns to battle close-in attacks.
In all, Navy inspectors found 30 major flaws aboard the San Antonio, according to an internal report obtained by The Virginian-Pilot.
Despite the deficiencies, the Navy has earmarked $13 billion to purchase nine amphibious ships in the San Antonio class.
The report reflects some of the same problems disclosed by The Pilot in July 2005. Two years later, the San Antonio is still incomplete and $840 million over budget.
The LPD-17 class of ships, or landing platform dock, replaces older amphibious ships used to deliver Marines and their equipment, including aircraft, into combat. The San Antonio is the first ship in the new class.
Secretary of the Navy Donald Winter criticized shipbuilder Northrop Grumman Ship Systems for substandard work and, in a letter last week, questioned the future of amphibious and destroyer ship programs under contract with the company.
“By taking delivery of incomplete ships with serious quality problems, the Fleet has suffered unacceptable delays in obtaining deployable assets,” Winter wrote to Ronald Sugar, Northrop Grumman’s chief executive officer.
Two years after accepting the San Antonio, “the Navy still does not have a mission capable LPD ship,” Winter wrote.
Bill Glenn, a spokesman for the company’s shipbuilding division in Mississippi, said in a statement that the San Antonio is a “revolutionary first-in-class U.S. Navy amphibious ship.”
Responding to the myriad problems found by Navy inspectors, he said the amphibious class “continues to improve and mature as lessons learned on early ships are rolled into follow ships.”
Capt. Bill Galinis, the Navy’s program manager for the LPD-17 class, said in an interview that engineering problems are common for the first ship built in a new class.
“Lead ships are difficult,” he said. Despite the equipment failures, he said the ship is “absolutely safe.”
“It would not have been accepted by the Navy if the ship was not safe,” he said.
One veteran naval analyst, Norman Polmar, said other first-in-class amphibious ships have never been so flawed when they joined the fleet.
“These are basically troop transport ships,” he said in an interview. “We’ve been building these ships for 65 years.”
The Navy accepted the San Antonio from the shipbuilder in July 2005. Two other ship manufacturers worked on the vessel before the companies were consolidated into Northrop Grumman.
When it reached the fleet, Navy inspectors found “poor construction and craftsmanship standards,” according to an earlier report.
In March 2006, chief of naval operations Adm. Mike Mullen also attacked Northrop Grumman over its work quality. The average cost per ship has risen 50 percent over original estimates, according to the Navy.
Polmar said “the entire program should be stopped right now.”
The San Antonio spent most of last year at sea, although it has not left for a full, six-month deployment. It is undergoing $36 million in previously scheduled Navy-funded repairs at local shipyard BAE Systems.
Officials from the Navy Board of Inspection and Survey met the ship March 26 to 30 for its final trials in Norfolk . The ship was unable to leave its pier because of a steering failure caused by an electronic malfunction, the report said.
Inspectors detailed their observations and test results in a 45 -page report.
The worst problems were in the propulsion, auxiliary and aviation systems. Nearly two-thirds of those serious problems were discovered during an earlier inspection, reported as fixed, but still existed during the later check.
Fluid leaks, tangled wires and broken hardware were found across the ship, the report said. In fact, inspectors wrote that the “San Antonio remains an unfinished ship” – almost two years after it joined the fleet.
About 15 percent of the spaces aboard the ship need additional work in the yard, with no completion dates set.
The computer network that allows the crew to operate the ship from almost any terminal on board is common in commercial vessels but new to Navy amphibious ships.
Inspectors discovered hardware and software failures. The system sometimes crashes, hindering the crew’s ability to command and control the ship and launch Marines on air, land and sea assaults.
Replacement parts for the computer network were made by a company that has gone out of business. Often, repair parts are costly and need to be custom-made, the report said.
Serious problems also exist in the well deck, where amphibious vehicles are kept and launched.
The ship suffered from a faulty communication link between pilots and landing officers. The report recommends suspending all helicopter and tilt-rotor Osprey flight operations until the deficiency is fixed. The ship’s crew told inspectors that flight safety had been a concern for more than six months.
Inspectors also paint a picture of an uncomfortable and unsafe ship for the 360 San Antonio sailors and 700 troops that would embark on amphibious missions. A live, ungrounded cable was discovered in a berthing area; 124 of 156 auto-inflatable life preservers were missing for topside crew; equipment failures meant the ship could not make enough fresh water at sea for the crew; and the galley could struggle to cook enough food.
Galinis said many problems have been fixed since the inspection. Life preservers have been properly placed, gun mounts repaired and faulty computer parts replaced. Other issues, he said, were less serious than the report spells out.
The ship-wide network will make the ship more efficient and easier to operate, he said. The network has been overhauled and upgraded.
“We knew we were going to see some premature failures,” Galinis said. “It is in very good shape now.”
The Navy is sympathetic to the sailors aboard the San Antonio, he said. The equipment failures have “probably made a hard job more difficult,” he said.
The second ship in the amphibious class, the New Orleans, has fewer problems but was still incomplete when accepted by the Navy, Winter wrote to Northrop Grumman.
The company’s “inefficiency and mismanagement of LPD 17 put the Navy in an untenable position,” according to Winter.
He has assigned a deputy to perform quarterly reviews on the shipyard and all ships under contract with Northrop Grumman.
Polmar suggested that the Navy use more established ship designs used by other navies to upgrade its amphibious fleets.
The Navy also should hold the contractor and the project leadership accountable for the failures, he said.
“The Navy leadership should have laid down the law,” he said.
http://content.hamptonroads.com/stor...=85353&tref=po |
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LE BRETON Amiral de la Flotte
Nombre de messages : 7384 Age : 53 Ville : Paris 12ème Emploi : Fonctionnaire Date d'inscription : 03/06/2006
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Dim 01 Juil 2007, 22:45 | |
| Ils peuvent acheter des BPC ou des Rotterdam......... _________________ kentoc'h mervel eget bezañ saotret (plutôt la mort que la souillure) devise de la Bretagne.
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Lun 02 Juil 2007, 10:01 | |
| A propos du M-177, pour le prix ils auraient mieux fait de nous acheter le 155 GCTT! Ils auraient au moins eu un canon avec avec une cadence de tir digne du 3ème millénaire et non une arme aux caractéristiques sommes toutes très proches, ormis le poid du train roulant, du 155 Long Tom de la deuxième guerre mondiale. Une cadence de 5 coups/min max et de 2 coups/min en tir normal, ça me parrait dificillement acceptable quand nous avons du 6 coups/min en cadence normale depuis la première guerre du golfe |
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 06 Juil 2007, 19:23 | |
| - dadou a écrit:
- UH-1Z Huey
Pour les mêmes missions deux appareils pareils mais cela avec une capacité de tranporte très petite dans une comparaison. UH-1Z et MH-60S UH-1Z-------10 seats troops MH-60S-----14 seats troops
Dernière édition par le Ven 06 Juil 2007, 19:28, édité 1 fois |
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JollyRogers Enseigne de vaisseau 1ère classe
Nombre de messages : 2361 Age : 54 Ville : Courcelles, Hainaut , Belgique Emploi : Tech en Informatique Date d'inscription : 22/11/2005
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 06 Juil 2007, 19:27 | |
| Le Huey et le SeaHawk n'ont pas la même utilité non plus ... Les huey si mes souvenirs sont bons sont maintenant les unites des Officiers responsables ou du moins des tacticiens (radio - systeme de coocrdination )... le SeaHawk ou black sert au posé des Troupes ... maintenant je pense qu'il doit y en avoir encore avec des appareils d'assaut , mais ca deviens du léger et pas du Lourd comme on le ferait avec un Hawk... _________________ |
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Invité Invité
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 06 Juil 2007, 20:18 | |
| Ils ont une ligne magnifique quand même ces hélicos. [nota : cette photo est une version Navy de l'arroseur arrosé...] Et le posé est assez impressionant : |
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Invité Invité
| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio Ven 06 Juil 2007, 20:24 | |
| En effet le MH-60S Knighthawk est la version Navale de l'UH-60L Blackhawk. Configuration plus typique que l'intérieur La production est de 271 MH-60S et seulement 100 UH-1Y |
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| Sujet: Re: Les LPD-17 San antonio | |
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