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Loïc Charpentier
Dima11
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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMar 09 Jan 2024, 03:08

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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMar 09 Jan 2024, 03:14

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MessageSujet: Tom Pouce   1890 - Page 30 EmptyMar 09 Jan 2024, 09:31

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Loïc Charpentier
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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMar 09 Jan 2024, 16:16

Le_MDD a écrit:
Images Illisibles.
Vignettes sans intérêt.

Effectivement, la résolution de ces JPEG est insuffisante. Néanmoins, Dima 11, au demeurant, citoyen russe, s'efforce, depuis plusieurs années, aussi bien en langue anglaise que française - y compris avec notre aide! - de constituer le panorama le plus large et techniquement le plus précis possible des vieilles flottes nationales d'avant 1914 et de nous le communiquer.

Il s'agit d'un vrai boulot, car, entre les sources "généralistes", piochées dans des bouquins du même tabac, et celles issues d'ouvrages pointus, eux, chèrement publiés, bien souvent à compte d'auteur, donc, à tirage très limité et rarement disponible à l'étranger,  la chasse aux infos techniques fiables et sérieuses s'avère être des plus compliquées.

Le travail effectué par Dima 11 peut, certes, ne pas t'intéresser - chacun de nous ayant bien souvent sa période navale préférée -, mais, quand à devoir qualifier péremtoirement sa mise en ligne de "Vignettes sans intérêt" (sic), me parait très excessif! Very Happy  

Visiblement, "Dimitri" ne maitrise toujours pas le format JPEG adapté au forum - qui, par expérience personnelle, se limite à l'intégration de documents de 20 cm de large (max) sous une résolution maximale de 150 pixels/pouce -, mais le travail qu'il a déjà accompli "Gratuitement" ne mérite pas, pour autant, d'être qualifié de "sans intérêt". Wink
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Dima11
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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMar 09 Jan 2024, 20:31

Loïc Charpentier a écrit:


Effectivement, la résolution de ces JPEG est insuffisante. Néanmoins, Dima 11, au demeurant, citoyen russe, s'efforce, depuis plusieurs années, aussi bien en langue anglaise que française - y compris avec notre aide! - de constituer le panorama le plus large et techniquement le plus précis possible des vieilles flottes nationales d'avant 1914 et de nous le communiquer.

Il s'agit d'un vrai boulot, car, entre les sources "généralistes", piochées dans des bouquins du même tabac, et celles issues d'ouvrages pointus, eux, chèrement publiés, bien souvent à compte d'auteur, donc, à tirage très limité et rarement disponible à l'étranger,  la chasse aux infos techniques fiables et sérieuses s'avère être des plus compliquées.

Le travail effectué par Dima 11 peut, certes, ne pas t'intéresser - chacun de nous ayant bien souvent sa période navale préférée -, mais, quand à devoir qualifier péremtoirement sa mise en ligne de "Vignettes sans intérêt" (sic), me parait très excessif!  Very Happy  

Visiblement, "Dimitri" ne maitrise toujours pas le format JPEG adapté au forum - qui, par expérience personnelle, se limite à l'intégration de documents de 20 cm de large (max) sous une résolution maximale de 150 pixels/pouce -, mais le travail qu'il a déjà accompli "Gratuitement" ne mérite pas, pour autant, d'être qualifié de "sans intérêt". Wink

Cher Loïc Charpentier MERCI POUR VOTRE SUPPORT toujours enorme! Le livre n'est pas encore vendu tout. Alors je ne suis pas en mesure d'en publier les pages mais les previews. Je voudrais raconter un peu du livre. Excuser moi cette langue chinoise la dessous.



This reference book was inspirited by the author's love of ships (yes, I really think that naval architecture is one of the most beautiful of all human creations), curiosity and the commitment to integrity that, all together, multiplied by 30 years of work. To write this book I had to create simultaneously two things:

- the first: a data-base of world's naval ships and boats from 1858 01 01 to now. The DB gives the possibility to make the time cut on any date from 1858 01 01 by all the 65,935 warships contained in it. This includes not just the list of ships, but also ship renamings, technical data and armament changes, that are always appropriate to his concrete chosen date.

- the second: I created a gallery of ship images (already partially exposed in Internet where I suppose many of you already saw it) and I tried to make every image maximally reliable, compared with the shipbuilder's plans. Also I consulted plans drawn by such great artists as Allain Raven and A.D.Baker III and some national naval artists less famous but not less reliable, like Peter Kovasc, who much surprised me by very detailed and reliable plans of Austria-Hungarian warships. In some cases, when there was not any graphic information for the ship, I used photos for the ship reconstruction. For that I invented a proprietary algorithm for details triangulation, - I have checked the results against builder plans and was completely satisfied by the result achieved. It is not needed to say that I tried not only to achieve the mentioned naval artists level, but to overcome it. I believe I achieved that goal; - even if my drawings are of the same level accuracy, they are more detailed and they are colorized - Victorian ship colors are something! Volume 1 contains 440 ship plans; Volume 2 will contain not fewer.

There are two serial books that inspired my thirty years work: Jane's “Fighting Ships” and Conway's “All the Worlds Fighting Ships”. I wanted to create something that will combine together their best features yet avoid the shortcomings of each. I tried also to incorporate in all other available and reliable (to my regard) sources to make my information integral and complex. Existing sources were already numerous like the famous and well known series of the “Die deutschen Kriegsschiffe 1815-1945” by Groner Erich, “Warships of the Imperial Japanese Navy, 1869-1945” by Hansgeorg Jentschura & Dieter Jung & Peter Mickel, “Schwarze Gesellen. Band 1: Torpedoboote bis 1914” by Harald Fock etc. During this 30 years period many new and very reliable editions on the national Navies appeared, such as “The Ottoman Steam Navy 1828-1923” by Bernd Langensiepen & Ahmet Guleryuz, “French Warships in the Age of Steam 1859-1914” by Stephen S. Roberts, “British Warships in the Age of Sail 1817-1863” by Rief Winfield, “British Cruisers of the Victorian Era” by Norman Friedman, “British Warship Recognition, The Perkins Identification Albums” by Richard Perkins, series of reference books on the Russian and Soviet Navies by Sergey S. Berejnoy (some of which I illustrated) altogether containing dozens of thousand pages. Also I found huge amount of eclectic material (builders ship plans and ship fates) in the Internet. That was a huge effort to collect it and to compose all that information in a single reference book. The result is the Winter's “Warships Guide 1890”.

Why is the 1890 chosen? 1890 is really amazing. From that year forward was a time of extensive growth and major naval architectural decisions from numerous national projects emerged many amazing ships.

I have made the concrete fleet lists in this book to reflect the situation EXACTLY on 1890 01 01. Every information is specifically for that day. Even the day after or a previous one will produce some changes. That's why you will not find any information here that is beyond date 1890 01 01 (save a couple of maps and some uncredited photos). Everything - photos, ship plans, city maps where shipbuilding plants were located are all prior to 1890 01 01. Even if I had a very informative ship photo taken later 1890 01 01, I omitted it, even if it meant there were no photos at all.

The 1890 edition is divided into two volumes. The information in both is “equal” (so to say). I took all national fleets by their importance and matched with the British fleet of the Volume 1 French and Russian (2-nd and 3-rd fleets of the world by displacement) of the Volume 2 and so on. So if you like Volume 1 you will be interested in Volume 2 as well.

Volume 1 contains fourteen fleets that are presented in the book in the following order (by the Fleet importance): Britain 1,060,888 tons (including 3 colonial navies of Australia 12,774 tons, India 6,625, New-Zealand 52 tons), Italy 241,056 tons, Turkey 113,845 tons, Netherlands 102,621 tons, Japan 45,724 tons, Denmark 40,660 tons, Sweden 29,608 tons, Norway 16,939 tons, Chile 16,536 tons, Greece 10,907 tons, Siam 2,230 tons, Mexico 1,850 tons, Uruguay 1,330 tons, San Domingo 389 tons. (The displacement figures are to a certain extent approximate. The displacement is count ONLY for the ships constructed after 1857 12 31. To my knowledge the accuracy is 99%).

Britain, Australia, India, New Zealand — 116 pages / 147 photos / 199 ship plans / 20 maps; Italy — 40 pages / 49 photos / 53 drawings; Turkey — 23 pages / 29 photos / 29 ship plans / 1 map; Netherlands — 23 pages / 27 photos / 36 ship plans / 2 maps; Japan — 18 pages / 14 photos / 24 ship plans / 2 maps; Denmark — 19 pages / 30 photos / 36 ship plans / 1 map; Sweden — 15 pages / 17 photos / 23 ship plans / 2 maps; Norway — 10 pages / 7 photos / 10 ship plans / 1 map (recent); Chile — 9 pages / 9 photos / 10 ship plans; Greece — 8 pages / 8 photos / 14 ship plans; Uruguay, Siam, San Domingo, Mexico — 4 pages (1 page each) / 1 ship plan. In total 287 pages / 338 photos / 440 ship plans. Also there are 36 maps taken prior and circa 1890 of shipbuilding cities.

For Volume 2 the illustration materials will be of the same "density" level. Volume 2 will contain 19 fleets in the following order: France 707,241 tons, Russia 274,382 tons, Germany 222,631 tons, US 151,484, Spain 147,309, Austria-Hungary 109,173, China 80,018 tons, Brazil 38,367 tons, Portugal 17,584 tons, Argentine 11,586 tons, Egypt 11,430 tons, Peru 7,572 tons, Haiti 4,886 tons, Romania 2,086 tons, Iraq 1,200 tons, Belgium 684 tons, Sarawak 593 tons, Ecuador 69 tons, Bulgaria 32 tons.

France – 82 pages / 114 photos / 139 ship plans / 13 maps; Russia – 57 pages / 70 photos / 99 ship plans / 6 maps; Germany – 35 pages / 47 photos / 55 ship plans / 6 maps; US – 29 pages / 28 photos / 40 ship plans / 4 maps; Spain – 32 pages / 44 photos / 51 ship plans / 6 maps; Austria-Hungary – 26 pages / 36 photos / 38++ (WiP) ship plans / 2 maps; China – 20 pages / 29 photos / 30 ship plans / 2 maps; Brazil – 13 pages / 17 photos / 20 ship plans / 1 map; Portugal – 14 pages / 17 photos / 15 ship plans / 1 map; Argentine – 9 pages / 8 photos / 14 ship plans ; Egypt – 1 page; Peru – 1 page / 2 ship plans; Haiti – 1 page; Romania – 4 pages / 4 photos / 9 ship plans; Belgium / Sarawak / Ecuador – 1 page; Bulgaria – 1 page / 1 ship plan.

Every national fleet section is divided into following subsections: national shipbuilding if any (with presentation of all “effective” ventures building the fleet); ship recognition (with the entire fleet recognition ship silhouettes in uniform scale); ship alphabet indexes; naval guns; pages dedicated to the concrete ship types (with the ship images all in the uniform scale). In that section you will find something completely new: the disposition of the artillery and sectors of fire for every drawn ship. In spite of the very schematic presentation – the ship herself is shown just by 2 lines of her waterline (to draw the exact deck plans at the level of my side ones would have taken me another 30 years) – all guns are in their proper places and the guns and sectors of fire are uniformly scaled. All that gives a good visualization of the ship fire power, and, even more important, where it could be effectively directed.

The ship section is arranged in the following order: capital ships, cruising ships, torpedo ships, coastal ships. Every ship class section begins with the ships under construction and the most modern ships and is closed by obsolete effective ships. Auxiliaries are indicated in the ship recognition section and are not shown in the main ships section.




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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMar 09 Jan 2024, 20:44

Le_MDD a écrit:
Images Illisibles.
Vignettes sans intérêt.

La vignette sans interet.
1890 - Page 30 Cz-fou10

Chers amis, vous conaissez bien le niveau de mes dessins. Dans le livre ils sont tous comme ca.
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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMer 10 Jan 2024, 09:43

Dima11 a écrit:
[…] La vignette sans intérêt. 1890 - Page 30 Cz-fou10 Chers amis, vous connaissez bien le niveau de mes dessins. Dans le livre ils sont tous comme ca.
Eh ben voilà thumleft
On y voit plus clair, à présent. 1890 - Page 30 Smiley_a
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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMer 10 Jan 2024, 17:54

Je reconnais que Dimitry fait un super travail, comme dessinateur j'apprécie d'autant plus, les vignettes sont un aperçu du travail, on pourrait juste les espérer un peu plus grandes, sans gros risque de copie ? scratch
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MessageSujet: Re: 1890   1890 - Page 30 EmptyMer 10 Jan 2024, 18:52

Effectivement le travail de Dimitry est particulièrement intéressant d'autant qu'il traite de navires d'une période relativement peu traitée ici la fin du XIX ém et de navires dont certains notamment des marines étrangères sont relativement peu connus du moins dans les détails.
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