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 Update on the website Naval Technology and Life on board

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2 participants
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John Seal
Matelot de 2ème classe
Matelot de 2ème classe
John Seal


Masculin
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Emploi : A la retraite
Date d'inscription : 12/04/2018

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MessageSujet: Update on the website Naval Technology and Life on board   Update on the website Naval Technology and Life on board EmptyLun 08 Juil 2019, 17:51

Hello,

Here is a update on what has been recently posted on the website www.navtechlife.com

We have started several new topics including River Gunboats: China, Naval Automatic Guns: Vickers Maxim Guns, Religion in the Navy, Airborne Lifeboats and The Royal Marines and other Marine Corps.

Stacks of new photographs have been added to existing topics, see "What's New" on the website for a summary.

Take it steady, Captain

John
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http://www.navtechlife.com
Loïc Charpentier
Capitaine de vaisseau
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Loïc Charpentier


Masculin
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Emploi : retraité "actif"
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MessageSujet: Re: Update on the website Naval Technology and Life on board   Update on the website Naval Technology and Life on board EmptyMar 09 Juil 2019, 13:07

Bonjour,
Excellent travail. thumright

Juste une petite précision, à propos du sujet "Vickers Maxim guns", photo & légende N°3

Citation :
Trials of a Maxim machine gun

This photograph shows a 37mm 1,457 inch Maxim 1 pounder during trials on the French gun training ship La Couronne sometime at the end of the 19th century. This gun was later adopted by the French Navy. Note the pistol grip trigger characteristic of the Maxim 37mm gun.


La Marine Nationale testera, effectivement, la Maxim-Vickers de 37 mm, dans l'optique du futur remplacement du canon-revolver (à rotation manuelle) Hotchkiss 37 mm L/23 Modèle 1884, qui ne sera plus produit à partir de 1902, mais, au final, portera son choix sur le canon de 47 mm L/40 Modèle 1902, qui, lui-même, avait succédé au Modèle 1885 de même calibre.

La pièce de 37 mm, à ma connaissance, n'avait refait surface, dans la Marine Nationale, qu'avec le modèle 1925, conçu par la firme Schneider, mais dont la conception ne devait rien à la "licence" Maxim, à commencer par sa "tristounette" cadence de tir de 20 coups/mn.

A la différence de toutes les autres nations occidentales, l'armée française avait opté, au tout début du XXème siècle, pour des mitrailleuses fonctionnant par emprunt des gaz, conçues et fabriquées par Hotchkiss, alors que le brevet "Maxim" (et ses licences), y compris pour son canon automatique de 1,46 in., utilisait, lui, l'énergie du recul.  Au passage, toutes les mitrailleuses Maxim ou dérivées étaient à refroidissement liquide - même si, sur les clichés "commerciaux", on prenait bien soin de cacher le disgracieux réservoir d'eau et son tuyau! -, alors que l'armée française privilégiait le refroidissement par air.

NOTA :  Au passage, il conviendrait, aussi, de corriger la légende qui accompagne la photo 1 :

Citation :
Maxim 1-pounder

This gun was an enlarged version of the Maxim 0.303-inch machine gun (see Naval Automatic Guns: Light machine guns) and first appeared in service around 1895. The value of this gun was quickly identified by many European navies and trials, cited in 1894, had been made or were to be made in England, France, Russia, Germany, Italy, Spain and Turkey (the country of the officer in the photograph has not yet been identified). It was considered to be especially useful against attacks by the fast-moving torpedo boats that were appearing more and more on the naval scene.

Ben, non, l'Armée française, toutes ses branches confondues, n'avait pas suivi les "copains", en n'adoptant pas de Maxim fabriquées sous licence.  Very Happy  Wink
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