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 Super Porte Avions

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Bernard P. A.
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Lun 23 Avr 2007, 16:07

H.Poirot a écrit:
Ne dit pas des choses comme sa sa risque de partir en sucette. Mr. Green
En tout cas je sais pas si les 2 îlot sa améliore la survabilité ou facilité l'utilisation du PA mais au moins sa nous donnera le plus moche PA actuel.

tout à fait d'accord avec toi.Tu sait j'en suis resté au Richelieu ou au Normandie,alors......
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Lun 23 Avr 2007, 16:11

aah le richelieu (le normandie je ne me prononcerai plus) c'était un sacré bateau. Il avait de la guele lui. Plus beau que le JB qui ressemblé a .... pas grand chose a mon gout.
Remarque le richelieu est tout a fait moyen (en beauté) par rapport au bismark, au Nagato et il est ,allez je ne vai pas machez mes mots, moche par rapport au plus beau cuirassé de tout les temps j'ai nommé HMS Hood. (c'est mon avis mais quoi qu'on en dise le Hood c'est vraiement un beau navire)
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Bernard P. A.
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MessageSujet: super porte avion   Lun 23 Avr 2007, 16:14

le HMS Hood,c'est rossbeef et il se trouve que je n'aime pas l'architecture navale anglaise....Mad Mad
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Lun 23 Avr 2007, 16:19

c'est ton choix mais il a une sacré allure ce cuirassé.
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mer 25 Avr 2007, 21:41

http://news.scotsman.com/politics.cfm?id=626952007

possible maintien en service des HMS Illustrious et Ark Royal en attendant les CVF
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mer 25 Avr 2007, 22:05

Enfin une bonne nouvelle pour la RN cheers cheers

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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mer 25 Avr 2007, 23:36

Il en ont 3 de PA de cette classe les British je me trompe??
Compte-t-il en conserver 1 avec leur 2 nouveau PA ou non??
Et enfin pourquoi ont-ils construit des PA aussi petit ??drole de choix pour ce qui été encore a l'époque une grande puisance navale
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clausewitz
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mer 25 Avr 2007, 23:52

Un des trois, l'Invincible à été je crois desarmé ou mis en reserve il y à peu de temps

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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Jeu 26 Avr 2007, 00:19

L'Invincible a été mis en réserve depuis 2005

Le choix de construire ces navires a été dictée par des considérations politiques et budgétaires......... Shit Shit

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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Jeu 26 Avr 2007, 07:31

LE BRETON a écrit:
L'Invincible a été mis en réserve depuis 2005

Le choix de construire ces navires a été dictée par des considérations politiques et budgétaires......... Shit Shit

Exact, Aout 2005.
Reste donc les HMS Illustrious et Ark Royal, qui seront peut être prolongés, car le programme CVF est en retard, une habitude de la RN actuellement (T45, Bay, Astute...) Pour ce qui est du choix des Through Deck Cruiser de la RN, l'histoire est très longue et commence en 1966, avec la décision d'abandonner les bases de la RN "east of Aden"... on a vu le résultat...
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Jeu 26 Avr 2007, 08:00

Dans le decomm:

Les deux tankers RFA Brambleleaf (A81) et Oakleaf (A111) vont passer en mode "sans equipage" et mis en vente en septembre.
RFA Sir Bedivere (L3004) qui ne devait pas etre decommissionne avant 2011 va etre mis en vente l'annee prochaine.
RFA Fort Victoria (A387) sera mis le mois prochain en "two-year extended readiness".

Pas moins de 200 emplois a la RFA sont concernes.
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Jeu 26 Avr 2007, 14:21

Et pourquoi pas un porte-avions catamaran?
2 coques de gros bateau+un truc genre morceau de tablier de pont de Millau. Avantage stabilité de la plate forme pour les opérations aériennes.
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Sam 28 Avr 2007, 07:22

X07 a écrit:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2007180541,00.html

du nouveau ? (ça vient du Sun.... donc?)
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donc comme prévisible, il y a eu un rectificatif officiel: les négociations sont à un stade ultime, mais pas de signature avant le 3 mai
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 11:39

bon onest le 8 ils en sont ou ?
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 14:38

born to sail a écrit:
bon onest le 8 ils en sont ou ?

Pas de nouvelles. Ci joint les grandes dates du programme:

http://navy-matters.beedall.com/cvf1-06.htm
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 14:58

merci je fouille ce site assez regulierement a la recherche du scoop mais tjs rien chez bae et le mod idem
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 15:23

j ai peur de mal comprendre:
US Navy debates


Despite public support by Pentagon and U.S. Navy leaders for the short-take-off/vertical-landing (STOVL) version of the Joint Strike Fighter (JSF), debates about the planned acquisition and o peration of the F-35B continue behind the scenes — worrying Marine Corps officials and potential foreign customers who are counting on the versatile aircraft.

Navy officials have set no public deadline to settle JSF procurement plans, but a current Navy briefing document provides a rare window on the debate. It argues that the STOVL version should not fly as part of a carrier air wing.

The JSF program is slated to produce three variants: the F-35A, a conventional takeoff version; the F-35C, strengthened for carrier takeoffs and landings, and the F-35B, fitted with a liftfan that allows it to perform the crucial Marine missions of operating from amphibious ships and primitive bases in forward areas.

The plane’s biggest customers — the Navy and U.S. Air Force — are more enthusiastic about the higher-performance F-35A and C versions. But the five-year-old practice of including a Marine fighter squadron with most carrier air wings means putting the F-35B, with its slightly different shape and maintenance requirements, aboard the carriers.

In the briefing document, Navy tactical-aviation planners argue that the Marines should drop the F-35B in favor of the F-35C, at least for carrier-based units. They cite the differing operating characteristics of the STOVL aircraft and note the C’s superiority in range and weapons load.

“STOVL sub-optimizes CVW [carrier air wing] operations and capabilities,” Navy planners assert in the document, a copy of which was obtained by Defense News. “STOVL, while capable of CVN operations, should not be integrated into the CVW as part of a standard construct.”

Shopping Plans

Officials in the Navy Department, which includes the Navy and Marine Corps, are trying to decide how many of each variant to buy. The Navy plans to buy a total of 680: 360 F-35Cs and 320 F-35Bs, although the Marines have a requirement for 420 JSFs.

Early-production F-35As are already five months into flight tests, while the first F-35B is scheduled to take to the air in 2008, and the F-35C in 2009.

In the document, Navy planners say the STOVL aircraft will have “thermal, pressure and acoustic effects more dramatic than models predict” and refer to issues certifying Marine V-22 Osprey tilt-rotor aircraft for shipboard operations. Flight deck movement will be restricted by blast from the aircraft, the planners wrote, and launching and recovering each STOVL F-35 will add two minutes to the carrier’s flight cycles.

Marine planners are digging in against these assertions, claiming built-in biases by Navy aviators against STOVL operations. They also say the briefing misuses and mischaracterizes numerous facts.

In the briefing, the Navy aviation planners list more than a dozen ways the F-35B short-takeoff-and-landing version will “sub-optimize” aircraft-carrier operations. Among other things, they say the F-35B will:

• Offer poorer capability and sustainability at a higher price than the carrier-optimized F-35C. The Marines say the STOVL aircraft outperforms the C model in all kinds of missions except carrier-based ones.

• Reduce flexibility in carrier-deck operations. Marines: That won’t be known until flight tests begin.

• Carry only 70 percent as much fuel as the F-35C. Marines: That advantage will be reduced by the F-35C’s heavier weight, by the -B’s ability to fly from forward bases, and by the fact that the STOVL version doesn’t need to carry backup fuel in case it can’t trap aboard a carrier.

• Not carry a 2,000-pound bomb in its internal bomb bay. Marines: The F-35B can carry one externally, and weapon is needed for only 15 percent of missions anyway.

• Lack an internally carried, stand-off weapon that can hit enemy radar. Marines: That could be remedied with the under-development Small Diameter Bomb.

• Lack an internally carried, stand-off weapon that can hit enemy ships. Marines: It carriers the Joint Stand-Off Weapon externally.

The use of Marine fighter squadrons in Navy carrier wings is mandated under the Navy-Marine Corps Tactical Air Integration plan, approved in 2004. By including Marine strike fighters in regular carrier deployment, each service was able to reduce the number of squadrons and aircraft. The TacAir plan allowed planners to cut the total procurement of F-35s and F/A-18 Super Hornets by nearly 500 aircraft, saving — according to the Navy in 2004 — about $35 billion.

The Marines, committed to an “all-STOVL force,” intend to replace the current crop of AV-8B Harrier jumpjets and F/A-18 Hornets with the F-35B. Replacement of the Harrier with the JSF is not at issue. Rather, the problem facing Navy planners is how to manage the STOVL F-35Bs in a wing otherwise composed of F-35Cs, F/A-18E and -F Super Hornets and EA-18G Growlers.

The Navy is committed throughout its aviation community to “necking down” the number of different types of aircraft to a handful of basic models. Last year, the strike fighter community finished their switch from the F-14 Tomcat to an all-F/A-18 force. Several observers note that introducing the F-35 into the -18 mix could strike Navy planners as counter-productive, and figuring how to use yet another version of the F-35 would only compound perceived problems.

That notion struck one aviation analyst as silly.

“I’ve never seen any definitive analysis that says a STOVL aircraft can’t be successfully integrated into a carrier wing,” he said. “I think what you have is this sort of culture in the Navy that says we just don’t do it that way. I’m not convinced [STOVL aircraft] can’t work with air wings.”

At the other end of the cultural debate, the Marines argue they didn’t join up to fly from carriers.

“The surface story of blue and green working together is great,” said Dakota Wood, a former Marine officer who is now an analyst with the Center for Strategic and Budgetary Assessments. “But the reality is that [in a carrier wing] you’re on Navy time, and the Marine Corps ground commander is saying, where is my tac air?”

The comparisons of the two JSF versions also struck Wood as “an unfair comparison. Each version has been optimized for the environment in which it’s to be employed.”

“The legitimate argument,” he said, “is how you’re going to use the airplane.”

Ships Riding on JSF

And while the Navy and Marine Corps continue their debate over the JSF, at least two members of the 11-nation JSF partnership have a far deeper interest in the survival of the STOVL plane.

Britain is making an enormous investment — $7.7 billion in ship construction costs alone — in building two 65,000-metric-ton aircraft carriers intended to operate the F-35B. Later this year, Italy expects to commission the 27,000-metric-ton carrier Cavour, specifically intended to operate JSFs as a replacement for its aging carrier-capable AV-8B Harriers.

The planned 131-aircraft Italian JSF order — 22 STOVLs and 109 conventional aircraft for the Air Force — is strictly linked to the need to replace the Harriers, Italian Defense Undersecretary Lorenzo Forcieri said Jan. 16.

The British are even more dependent on the F-35B, as they have chosen to build their two carriers without the steam catapults planned for the French Navy’s similar PA2 ship.

Evidence of British concern for the health of the F-35B program was published by the Ministry of Defence (MoD) April 27. MoD said it “remained fully committed to the carrier program” but added, “The department continues to closely monitor the U.S. STOVL requirements and the performance of the STOVL variant.”

With no other STOVL strike fighter in development, loss of the F-35B would mean British planners could choose to install catapults — early design work on the ships accounted for this possibility — and decide between the French Rafale, F/A-18 or another competitor.

British support for the F-35B is seen by many observers as a key element in the survival of the variant in last year’s Quadrennial Defense Review (QDR). Although the QDR was completed over a year ago, the British carrier program remains a major ingredient in the STOVL program.

A British government official said Pentagon officials “periodically seek updates from the British government on the status of the carrier program — a move that some have suggested has less to do with Britain’s interest in building the ships than whether London is wavering on the raison d’être for the JSF STOVL program.”

Debate Goes On

Inside the Pentagon, Navy and Marine Corps planners continue to debate the issue, which soon could move to Capitol Hill. Sources close to service leaders Adm. Mike Mullen of the Navy and Gen. James Conway of the Marine Corps say both officers are seeking to avoid public disagreement on the JSF program and other issues and are working to find common ground.

“This is a 20-year discussion,” said an industry analyst. “It’s not going to be over just because the Navy did a briefing.” •

Staff writers Andrew Chuter, Tom Kington, Vago Muradian, Brad Peniston and Gayle Putrich contributed to this report.
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 15:28

Ce n'est pas très nouveau que le F35 V/STOL bat de l'aile.... les Brits feraient mieux de construire des CVF avec catapultes.. au moins, ils auraont le choix entre Le F18, F35 et Rafale...
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 15:30

il me semble a voir lu dans un post que le mod veut y inclure des catapulte d'entree de jeu.
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 15:38

ça reglerait leur problème de disponibilité immédiate (les F18 et Rafales sont disponibles), alors que les F35???? en 2015?
D'autre part, ça règle le problème AEW: E2!
La france et UK commandent 6 catapultes d'un coup: économies. La France fournit le système d'appontage DALAS ou mieux...par contre pour les autres pays, il n'y a qu'à moderniser les AV8B Plus, si c'est possible...
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 15:47

c'est un probleme pour les italiens et les espagnols car leurs porte-aeronefs sont quasi terminé.
les generations de harrier existante sont-elles modernisables pour durer une quarantaines d'années ?
ou alors en construire des neufs ?
ou simplement n'y faire apponter que des helicos .
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 16:11

possible de transformer le Cavour avec une piste oblique et une ou deux catapultes de 75 mètres, car il fait 244 mètres de long. Le problème est l'installation d'une chaufferie vapeur pour les catapultes.... à moins de le jumboiser de 20 mètres, mais ça fait des modifications énormes... pour les autres, pas de solution
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Jarod
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 16:11

Mais quelle honte d'avoir un porte avion super moderne qui va balancer de la fumé noir de partout... quelle honte je trouve..
Vive le nucléaire ! bounce
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Mar 08 Mai 2007, 16:29

Jarod a écrit:
Mais quelle honte d'avoir un porte avion super moderne qui va balancer de la fumé noir de partout... quelle honte je trouve..
Vive le nucléaire ! bounce

ce ne sera pas le premier navire à avoir une cheminée.... Laughing
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MessageSujet: Re: Super Porte Avions   Dim 13 Mai 2007, 03:38

Petit axe de reflexion:
les plans du cvf ont ete fait par thales naval
thales naval est rachete par dcn et devient dcns
la france achete les plans du cvf pour l'adapter en pa2
on y pose des catapultes pour le rafale et on optimise les plans du hangar et autre installations pour le rafale
avec les deboires du f-35b les anglais considere la version a decollage court de l'eurofighter comme plan b
la marine francaise aura en 2010/2012 la version 3 ou 4 du rafale : toute mission possible the top
les anglais dernirement ajoute une catapulte a leur cvf
ils pourraient tres bien adopter la version francise du cvf, optimisée pour le rafale : les plans sont fait, l'avion est dispo, et on pourrait meme le passer en nucleaire,
donc 3 pa identique, meme aviation : c'est des sacrées economies que nos pays feraient et quel exemple pour l'europe interoperabliltée totale
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