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 SSN-774 Virginia

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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Lun 27 Oct 2008, 12:33

Salut
Le SSN-784 sera le North Dakota
Planning en cours =
Lancement du New mexico le 13/12/2008
Mise eusr cale du Missouri le 27/09/2008
Préfabrication en cours des California et Mississipi
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Sam 20 Déc 2008, 19:00

Salut
ET 8 Virginia de plus.........
Citation :
U.S. Sub Contract Awards Expected Dec. 22

U.S submariners and their shipbuilders could get an early Christmas present Monday, when the U.S. Navy is expected to announce the award of $14 billion in construction contracts.

The new submarines are the next eight ships of the SSN 774 Virginia class of nuclear attack subs.

General Dynamics Electric Boat is the prime contractor for the Virginia-class program, with construction split equally between Northrop Grumman Shipbuilding's Newport News, Va., shipyard and GD's facilities at Quonset Point, R.I., and Groton, Conn.

The new submarines collectively are referred to as Block III. Funding for the first of the Block III boats, the North Dakota (SSN 784), was included in the 2009 defense budget. The Navy plans to ask for one more submarine in 2010 and two subs in 2011, 2012 and 2013 to complete the new group.

The Block III submarines will be the first to feature the new Virginia Payload Tube (VPT), a large-diameter launch tube based on the reconfigured former ballistic missile launch tubes on the Ohio-class SSGN cruise missile submarines. The VPTs, which can each hold six Tomahawk cruise missiles, replace 12 separate Tomahawk launch tubes built into earlier versions of the class.

The Block III subs also will incorporate the Large Aperture Bow Array, an improved arrangement of sonar and underwater listening devices.

More than a hundred other design changes - many developed under "design for affordability" guidelines intended to reduce costs or improve construction time - are integrated into the new ships.

The new contracts cap a year that saw two U.S. submarines from the same class commissioned in the same year for the first time since 1995. The Newport News-assembled North Carolina was commissioned on May 3 and the New Hampshire, completed at Groton, was commissioned on Oct. 25. General Dynamics also held a keel ceremony for the Missouri on Sept. 27 at Quonset Point, while Newport News hosted a keel ceremony for the New Mexico on Dec. 13.

Delivery of the North Dakota is scheduled for 2015.
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Dim 21 Déc 2008, 10:43

dadou a écrit:
Salut ET 8 Virginia de plus.........

intéressant !
les américains passent tout doucement à la vitesse supérieur pour la construction de leurs SNA, Bon, c'était prévue, mais.......
les virginia flight 3 vont incorporer pas mal de nouvelles technologies (2 gros tubes de lancement vertical à l'avant à la place de 12 petits, nouveaux logiciels, ect........). Avec cette commande de 8 nouveaux SNA, les chantiers américains ont du taf au moins jusqu'en 2015-2018 !

la question est de savoir si après ca, ils en commanderont d'autres ou biens si ils passeront a une toute nouvelle classe de SNA (+ petits, + modulaire.....- chers...) scratch
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Dim 21 Déc 2008, 16:01

ils vont peut-être aussi remplacé les Ohio......scratch scratch

_________________
kentoc'h mervel eget bezañ saotret (plutôt la mort que la souillure) devise de la Bretagne.
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Dim 21 Déc 2008, 16:26

LE BRETON a écrit:
ils vont peut-être aussi remplacé les Ohio
pas encore
c'est prévue, mais vers 2020-2024 !
si actuellement 14 Ohio restent en service comme SNLE
a l'avenir seul 12 futurs remplaçants sont prévues
....et encore, faut voir les évènements possibles d'ici la.......
au final je pense qu'entre 2020-2035, 10 à 12 nouveaux navires max remplaceront les 14 ohio actuels....
je pense aussi que les futurs navires seront équiper non pas de 24 missiles mais de 12 à 16 maxi.........
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Dim 21 Déc 2008, 16:38

encore faudrait il que les snle se montrent encore pertinent
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Dim 21 Déc 2008, 17:13

Wis a écrit:
encore faudrait il que les snle se montrent encore pertinent

disons que la dissuasion restera très importante
simplement avoir 14 SNLE avec 24 missiles chacun, ce sera...........trop.....
surtout que je pense qu'obama va renégocier avec les russes de nouveaux traités de désarmements !

je pense que les prochains SNLE américains seront 8 à 12 grands max et seront équiper avec moins de missiles.......
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Mar 23 Déc 2008, 19:21

Salut
Des détails sur le contrat =
LE North Dakota (SSN 784) est autorisé sue le budget 2009 (c'est le premier des 8 nouveaux)
Le 785 sera commandé en 2010
Les suivants seront commandés à raison de 2 unités par an, en 2011-2012 et 2013
IL est prévu que le huitième soit livré en 2019

IL n'est pas prévu de nouvelles commandes d'ici quelques années, a priori les négociations pour le lot suivant (lot IV) commenceront en 2012

Le cout estimé est de l'ordre de 2.00 milliards de $ (2005) et de 2.60 M$ (estimatif tarif 2012)
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 12:37

9 janvier 2009
Le futur SNA américain SSN 785 de la classe virginia vient d'être baptisé USS John Warner
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 13:05

C'est parce que c'est un ancien secrétaire de la Marine ? scratch
http://fr.wikipedia.org/wiki/John_Warner
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 13:13

lowlow a écrit:
C'est parce que c'est un ancien secrétaire de la Marine ?

Oui, son nom à été choisit aussi parce qu'il vient de quitter son poste et il semble qu'il soit très apprécié par tous.....
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 13:25

Et il n'est pas encore décédé ? What the fuck ?!?

Cette manie de donner des noms de personnes encore vivantes à des navires ou des bâtiments, ça me laisse perplexe.

_________________
" Quand un diplomate dit 'oui', cela signifie 'peut-être' ; quand il dit 'peut-être', cela veut dire 'non' ; et quand il dit 'non', ce n'est pas un diplomate. " ( Henri Louis Mencken )
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 13:34

ciders a écrit:
Et il n'est pas encore décédé ? Cette manie de donner des noms de personnes encore vivantes à des navires ou des bâtiments, ça me laisse perplexe.
tout a fait, moi aussi
depuis 1 ou 2 décennies, cette habitude commence a s'installer chez nos amis US.
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 13:37

Pas que chez eux. On a des collèges Pierre Perret en France par exemple.

Personnellement, on m'a toujours affirmé que donner le nom d'un vivant à quelquechose, ça lui portait malheur. Shit

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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 13:45

certes, mais la ciders ont parle de marine, pas de collèges LOL
bon quand a cette "croyance", j'en ait aussi entendu parlé.........mouai, mouai............

je crois pas qu'en france, il y ait des navires de combat de la marine qui porte le nom de quelqu'un'un de vivant.......
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 09 Jan 2009, 14:12

Ouais, je crois pas que l'on ait encore de BATISMAR qui se nomme le "Bill" ...
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Ven 23 Jan 2009, 18:43

Salut
Mise à l'eau le 18 janvier du New Mexico (SSN 779) chez NEWPORT NEWS



Remarquez en arrière plan le CVN-65 ENTERPRIS en cours de refonte


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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Lun 23 Fév 2009, 21:54

bonsoir,

j'aurais voulu savoir a quoi sert le systeme"CHIN",et comment il fonctionne.

merci
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Mer 11 Mar 2009, 18:45

Quelqu'un peut me dire quand le remplaçant des classe Suffren va sortir ? What the fuck ?!? What the fuck ?!? What the fuck ?!? Boulet












































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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Mer 11 Mar 2009, 20:22

lowlow a écrit:
Quelqu'un peut me dire quand le remplaçant des classe Suffren va sortir ?

re,

1) MERCI pour partager ces documents
2) ne les aurait tu pas en plus grosse résolutions ?
3) Ces vues datent principalement de la période 2002-2007 il me semble
4) Quand ont voit les immenses difficultés rencontrés par les américains sur le programme de destroyer furtif DDG 1000 Zumwalt, alors commander d'ici quelques années des SNA Ultra avancer et modulaire.... What the fuck ?!?....je doute énormément
5) Je pense plutôt que ce sont des études dites "exploratoire", car oui les américains envisagent déjà les successeurs des virginia, et ils se dirigent vers un SNA un peux plus petit ?, plus modulaire et surtout biens moins chers

mais bon, attendons déja les nombreux choix que la flotte US doit faire en 2009 (CGX, LCS,......)
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Mer 11 Mar 2009, 20:48

http://www.corlobe.tk/article13060.html

Je ne serai pas assez crédule pour croire à un tel marché... Surtout après celui des AIRBUS de ravitaillement en vol...
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Mer 11 Mar 2009, 23:46

On peut toujours rêver lol!

même si ca ne devrait pas être dur pour les ricains de nous pondre un cousin d'Andrasta.

En tout cas l'idée me parait intéressante (un Andrasta accroché au dos d'un Virginia ou à couple d'un DDG/navire de surface pour le transit, puis largué près des côtes d'un pays ennemi).
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Lun 01 Juin 2009, 18:39

study
Les fraudes et mensonges d'un inspecteur technique de Northrop grumman déclenche l'alerte:
+ de 10 000 joints de soudures sur:
- 8 sous marins nucléaires
- 1 porte avions nucléaire
devront être ré-inspectés, suite à la découverte de rapports d'inspections falsifiés par un inspecteur technique (corruption ?). Il se pourrait que d'autres inspecteurs soient aussi suspectés....
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Lun 01 Juin 2009, 18:41

Cela sera très certainement très pénalisé... Pour deux raisons surtout :
- question de fric ;
- mais surtout souvenir du Tresher ...
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MessageSujet: Re: SSN-774 Virginia   Lun 01 Juin 2009, 22:12

Vu sur un autre site

Citation :
Northrop Grumman Inspector's Lies Raise Alarms
By christopher p. cavas

More than 10,000 welded joints on at least eight U.S. submarines and a new aircraft carrier might need to be reinspected after the discovery by Northrop Grumman Shipbuilding that one of its inspectors had falsified inspection reports.


The submarine New Mexico is one of at least nine new ships undergoing inspections because an inspector falsified records. (NORTHROP GRUMMAN) According to an internal report obtained by Defense News, the issue came to light May 14 when a welding inspector at the company's Newport News, Va., shipyard told a supervisor that a fellow inspector was initialing welds as OK without actually performing the inspections. Confronted by the supervisor, the offending inspector admitted to falsifying three weld inspections, all that same day.

Company officials rapidly began an internal investigation and notified the U.S. Navy's supervisor of shipbuilding of the situation, according to the report. On May 20, the Naval Criminal Investigative Service (NCIS) began its own investigation.

Northrop Grumman declined to reveal the employee's name, citing the ongoing personnel investigation. A company official did say May 28 that the employee had been initially suspended, then fired.

According to the report, a quick company review of the inspector's work showed that 12 other joints inspected by the employee that evening were satisfactory. But the ramifications of the falsified inspections rapidly grew beyond a single night's work.

"We have to go back and check everything this guy has ever touched," said one industrial source.

The employee had been certified to perform inspections in June 2005 and, according to the report, a review of the shipyard's welding database showed that in the following four years he inspected and signed off on more than 10,000 structural welding joints on at least nine ships.

Company officials said May 27 that the investigation of the employee's work could mean that all the joints would need reinspection or re-evaluation.


Types Of Tests

The offending inspector performed two types of non-destructive welds, according to the report: magnetic particle testing, known as MT testing, and penetrant inspection, or PT.

According to the Naval Sea Systems Command (NAVSEA), MT testing uses an externally-applied magnetic field or electric current through a piece of metal. Iron particles are spread across the metal and, if a crack or other discontinuity is present, the iron particles will gather at the location of the discontinuity.

Penetrant testing uses a liquid to find surface breaks in a weld.

According to the report, the ships worked on by the inspector included the Virginia-class nuclear attack submarines North Carolina, New Hampshire, New Mexico, Missouri, California, Mississippi, Minnesota and John Warner, and the aircraft carrier George H.W. Bush. The carrier and North Carolina and New Hampshire are in service, while the other subs are in various states of construction at Newport News and at the General Dynamics shipyards in Groton, Conn., and Quonset, R.I. The two shipbuilders share equally in building the submarines. Each shipyard builds specific sections of the submarines and ships the sections to the other yard. The shipbuilders alternate in assembling the hulls.

The inspector performed most of his work on the New Mexico (2,133 welds inspected), Missouri (3,169), California (2,002) and Mississippi (2,177). The smallest number of structural welds on any particular submarine was 23 on the New Hampshire and two on the North Carolina.

Just over 10 percent of the submarine welds were hull integrity, or SUBSAFE, joints involving critical parts. The inspector also performed 229 piping joint inspections on submarines.

There are many thousands of welds on each 7,800-ton submarine - more then 300,000, according to an Electric Boat Best Manufacturing Practices Web site.

But making sure that welding work is done correctly can be a matter of life and death.

"People take this really, really seriously," said one industry source. "Why? Because people don't want another Thresher. Nobody takes a chance."

The Thresher was a U.S. Navy submarine that sank in April 1963 when it was forced to dive below its crush depth and the hull imploded. All 129 men aboard the sub perished.

"The quality of our work is something we take very seriously," Northrop spokeswoman Margaret Mitchell-Jones said in a May 28 statement to Defense News. "We have rigorous quality management systems and established processes in place to inspect and evaluate the work we do in order to meet the demanding requirements for our products. In this case, in partnership with our customer, we are addressing the issue swiftly, openly, and with technical rigor, to address any issues about the quality and integrity of our products."

About 100 inspectors work at Newport News in the non-destructive test department, according to Mitchell-Jones. Their experience ranges from two years to more than 40 years.

Newport News and Electric Boat - the nation's only Navy submarine builders - each use a Shipyard Weld Status System (SWSS) to keep track of every weld on a ship. According to Electric Boat, those records include details of the weld such as the material type and thickness, what welding filler was used, and sign-off points for weld operators and inspectors.

The SWSS system was used by Newport News to identify the welds worked on by the inspector.


Previous Weld Issues

Welding is one of the most critical areas of modern shipbuilding, and the integrity of welding practices has been a serious issue since the building method first gained wide acceptance in the 1930s.

Newport News is still smarting from a welding filler issue that arose in fall 2007. Shipyard workers had used the wrong type of welding filler material on many pipe welds, and the company and the Navy were forced to re-examine a number of submarines, aircraft carriers and surface ships built or repaired at the shipyard. Northrop changed a number of workshop practices, and required mandatory training for all of its welders and welding foremen in the 19,000-strong workforce.

All shipboard reinspections were completed last year and the company submitted its corrective action plan to NAVSEA in April 2008. The issue is not closed, however.

"The weld filler metal investigation is still ongoing," NAVSEA spokeswoman Pat Dolan said May 28. "The final NAVSEA response for submarines will be completed by summer 2009. The response for aircraft carriers will be complete later in 2009. The welds on submarine and aircraft carrier hulls that were inspected show no evidence of any problems."

More than 2,000 welded joints have been inspected, a Navy source confirmed. Only one joint failed reinspection - due to improper welding filler material.

Both the Navy and Northrop Grumman emphasize there is no relation between the weld filler issue and the latest problem with the inspector.

"They were separate events," Dolan said. "The first issue dealt with the control of weld filler metal in some non-nuclear piping welds, while the second dealt with inspection of welds."

"This issue has no connection to the weld filler metal issue of 2007," Mitchell-Jones said. "The weld filler metal issue was a material issue, not an inspection issue."

Electric Boat spokesman Bob Hamilton declined to comment on the inspection issue and referred queries to Northrop Grumman and the Navy. But sources said EB representatives were involved in the investigation at Newport News.

""Electric Boat intends to cooperate with the Navy and Northrop Grumman Shipbuilding to the maximum extent possible in completing this technical evaluation and reinspection plan," Hamilton said May 28.

Northrop Grumman has developed an inspection plan of the offending inspector's work that will focus on hull integrity and SUBSAFE joints as a priority, followed by non-SUBSAFE joints, according to the internal report.

It is not clear what the nature is of the NCIS investigation.

"I can confirm that NCIS is investigating allegations made against a weld inspector but I cannot get into case specifics," NCIS spokesman Ed Buice said in a May 28 e-mail to Defense News. "NCIS does not comment on the details of ongoing investigations."


résumé : un mec a falsifier ses rapports d'inspection de joints de coque et plusieurs navires dont les nouveaux SNA vont repasser au bassin pour inspection mais pas de panique Gibbs enquête.lol!

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